Quantcast

Skylink a CS Link zavedl servisní poplatek

| Tisk

logo Společnost M77 Group, vlastník satelitních platforem CS Link a Skylink, zavedl k 1.9.2012 tzv. servisní poplatek za příjem neplacených programů. Prakticky to znamená, že od soboty jsou původní balíčky GRATIS (nově DIGITAL) a FREE zpoplatněny. Noví klienti Skylink a CS Link mohou bezplatné programy přijímat jen po úhradě servisního poplatku, který je stanoven na 29,-Kč měsíčně v Česku a 1,20 eur na Slovensku.

Stávající klienti mohou bezplatné stanice Skylink a CS Link sledovat bez poplatků až do 30.9.2012.

"Je tomu tak proto, že dle zákona lze smlouvu na dobu neurčitou vypovědět vždy ke konci kalendářního čtvrtletí," vysvětluje webu parabola.cz Jaromír Glisník, předseda představenstva společnosti M77 Group, která obě platformy provozuje.

logo "Pokud zákazník servisní poplatek neuhradí - nepřistoupí na naše nové podmínky - platí naše výpověď smlouvy. Dle původních podmínek mu budeme poskytovat naše služby do konce čtvrtletí - tedy do 30. 9. 2012," dodává.

V případě, že divák uhradil poplatek před 1.9.2012, má servisní poplatek zaplacen jen do 31.8.2013. Poplatek ale stačí uhradit na poslední chvíli - na konci září (septembra) 2012. Jak již bylo uvedeno výše, k 1.9.2012 nebudou stávajícím klientům vypnuty bezplatné programy balíčků DIGITAL/FREE.

"Pokud uhradil poplatek před 1. 9., má uhrazeno do 31. 8. 2013," potvrdil webu parabola.cz Jaromír Glisník.

Koho se servisní poplatek netýká:

* diváků s jakoukoliv placenou nabídkou Skylink a CS Link - v tomto případě je servisní poplatek zahrnut v ceně poskytované služby.

* klientů, kteří do 15.9.2012 vymění svoji starou kartu CryptoWorks (CS Link či Skylink) za novu Skylink Výměna (karta ICE) a zaregistrují ji. V ceně karty Skylink Výměna je servisní poplatek na 24 měsíců + promo placené nabídky na 2 měsíce od data registrace karty.

* zákazníků, kteří kartu CryptoWorks vymění mezi 16.9. a 30.9.2012 mají v ceně karty zahrnut servisní poplatek na 12 měsíců + přístup k placeným programům Skylink na dobu dvou měsíců od data zaregistrování karty Skylink Výměna.

* klientů, kteří kartu zaregistrují od 1.10.2012 získají jen v ceně karty servisní poplatek na 12 měsíců.

Možnosti pro zákazníky CS Link a Skylink, kterých se poplatek týká:

* pokud má zákazník starou kartu CryptoWorks (CS Link nebo Skylink), může ji ještě dva týdny vyměnit za velmi výhodných podmínek a získat tím další stanice - Markíza HD či promo přístup k televizi Slovak Sport TV. S novou kartou se rozšiřuje i nabídka placených programů.

* servisní poplatek nemusí platit tzv. aktivní uživatelé Skylink a CS Link, kteří si objednávají placené programy. Stačí si zvolit i nejlevnější balíček (třeba MINI).

logo * divák není povinen zaplatit servisní poplatek, pokud již nemá zájem o neplacené programy CS Link/Skylink zájem. Nemusí se bát vymáhání poplatků provozovatelem a ani návštěvy exekutorů. Je jen na klientech, zda se rozhodnou akceptovat nové obchodní podmínky M77 Group.

* zákazník může přejít na jiný způsob příjmu programů, nechce-li platit servisní poplatek - bezplatně zůstává služba konkurenční T-Mobile Start společnosti T-Mobile, která pracuje na infrastruktuře platformy Skylink. Zatím není jasné, zda a případně kdy přistoupí T-Mobile k zpoplatnění základních programů. Další možností je příjem omezeného množství programů v DVB-T. V příhraničních oblastech je možné naladit i programy ze zahraničí. V obou případech se ale jedná o další investici s nejistým výsledek - v případě DVB-T se mohou změnit příjmové podmínky se startem jiných vysílačů/dokrývačů či dojít k úpravě pokrytí do ČR/SR.



* klient může přejít na jinou platformu. Týká se to zejména klientů, kteří nejsou spokojeni s rozsahem nabídky Skylink/CS Link. Skylink i po zavedení servisního poplatku poskytuje svoje služby za nejleší cenu na trhu s ohledem na poskytované české a slovenské programy, nabídku HD stanic.

Proč se servisní poplatek zavádí?

* společnosti M77 Group se zvyšují náklady na provoz systémů podmíněného přístupu (několik systémů Skylink a CS Link), včetně přístupových karet a zákaznický servis, které již nepokrývá prodej nových dekódovacích karet

Kde zjistit, zda mám platit servisní poplatek?

* na stránkách www.cslink.cz, resp. www.skylink.cz.

* o zavedení servisního poplatku byli všichni klienti informováni dopisem

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články