Quantcast

Chceme být neplaceným kanálem s více premiérami, tvrdí provozovatel KinoSvět

| Tisk

logo Na náš trh brzy vstoupí další dokumentární kanál, který se chce od stávajících stanic v řadě věcí odlišovat. O nové stanici je dnešní rozhovor webu parabola.cz s Leošem Pohlem, jednatelem Československé filmové společnosti, která provozuje stanice CS Film, CS Mini a HOROR Film. Brzy své portfolio rozšíří o další tématický kanál s názvem KinoSvět.

Parabola.cz: Současně s licencí Horor Filmu jste od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání dostal licenci na satelitní a kabelový TV program dokumentárních filmů nazvaný KinoSvět. Kabeloví operátoři mají ve svých nabídkách téměř tři desítky programů specializovaných na dokumentární filmy. Není to zbytečné?

Leoš Pohl: Slovy Mosese Znaimera, ředitele kultovní kanadské televizní stanice Citytv Toronto, které pravil prorocky před několika desetiletími: “Problémem není příliš mnoho televizí - problémem je příliš mnoho stejných televizí”. Podíváme-li se blíže na nabídku programů u kabelových operátorů, tak jen desítka se věnuje dokumentárním filmům z toho nejširšího pohledu, pouze dva jsou neplacené programy, pouze dva jsou zaměřené i na české reálie. Zbytek jsou úzce specializované.

Ano, to je pravda. Jaký bude tedy KinoSvět?

Naší cílovou strategií je odlišení. Chceme být neplaceným televizním programem. Chceme přinášet až o 50% premiér více než placené TV programy. Chceme významný podíl programu věnovat starší i současné české dokumentární tvorbě. Samozřejmě chceme našim divákům ve významném rozsahu nabídnout i to, co v programech dokumentárních filmů nejvíce vyhledávají. Chceme se věnovat i tvorbě dokumentárních filmů. Chceme se postupně stát alternativou k současné nabídce. Ale to je ještě dlouhá cesta.




Zastavme se u názvu Vašeho kanálu. Proč se jmenuje Váš nový projekt právě KinoSvět? Pod tímto názvem bych spíše očekával filmový kanál...

Inspirací pro mne byly vzpomínky z dětství: na vlakových nádražích měli cestující čekající na svůj spoj možnost si jít sednout do kina, které bylo přímo v budově nádraží, kde ve smyčce byly promítány dokumentární filmy. V době, kdy televize teprve začínala to bylo pro nás jako děti, dvojnásob zajímavé a v mnoha ohledech i objevné. Tato kina nesla většinou název kino Svět, kino Oko, kino Čas. Název je i úzce spjat s vizuálem naší stanice: je jím maják. Maják v moři, ve vesmíru, ve světě okolo nás, ale i v nás samotných. Staniční znělka je vlastně takovým samotným příběhem našeho světa: její příběh zobrazuje tento svět a v součinnosti s hudbou vyvolává pocit neznáma a záhady. V době hospodářské recese a vizí různých konců světa je pro mnohé z nás naše budoucnost velkou neznámou. Třetím bodem v názvu je náš slogan.“ … a přece se točí“ (točí se naše Země, točí se film, točí se pivo, točí se peníze) – vyjadřuje svět v pohybu.

Zmínil jste, že budete vysílat domácí dokumentární tvorbu. Půjde o novější dokumenty nebo starší, archivní tvorbu?

Bude se jednat nejen o archívní, ale i novou a nejnovější tvorbu. Chceme se zaměřit i na produkce a koprodukce dokumentárních filmů, tak jak to děláme i v jiných našich TV programech.

Bude KinoSvět v 16:9?

Je to ekonomická a provozní otázka. Formát 16:9 je pro nás střednědobým plánem.

Jaký typ dokumentů na KinoSvět přinesete? Půjde o mix různých dokumentů nebo budete cílit na určitý typ dokumentárních pořadů?

Myslím, že to je námět pro další samostatný článek.




Kdo bude vaším divákem?

Chceme se zaměřit na cílovou skupinu muži a ženy 35 až 54 let. Domníváme se však, že naše skupina bude o něco širší a že našimi diváky bude většina diváků CS filmu.

Kdy KinoSvět odstartuje?

Vše směřuje k počátku měsíce března. O přesném termínu startu budeme informovat v nejbližších dnech (poznámka autora: rozhovor byl připravován v polovině února).

Jak se k těmto divákům chcete dostat?

Při startu bude program nabídnut divákům největšího kabelového operátora UPC a postupně bude dále rozšiřován i do dalších kabelových a IPTV sítí. Po startu bychom chtěli formou převzatého vysílání vstoupit do sítí zemské digitální televize a formou programových bloků i do programů ostatních provozovatelů vysílání. Satelitní distribuce je ještě v jednání.

Jaké budou vaše aktivity na internetu? ČT má svoje iVysílání a HbbTV, Prima ZOOM má svůj elektronický magazín.



Televizní program KinoSvět bude doplněn televizním portálem na internetu obsahujícím rozšiřující informace k uváděným dokumentárním filmům. Portál bude obsahovat i nabídku video on demand odvysílaných dokumentárních filmů. Portál bude nabízen nejen prostřednictvím webu na PC, ale i na tabletech a chytrých telefonech. Portál budce otevřen pouze pro diváky operátorů vysílajících TV program KinoSvět.

Operátoři snižují své náklady na program, klesají výdaje na reklamu. Jak chcete svůj program financovat?

Chtěl bych klasické financování z reklamy rozšířit o obchodní model, který je používán u prodeje her a který je považován za model budoucnosti: “freemium“. TV program a TV portál KinoSvět chci doplnit placenou službou, jejíž charakter a obsah bych si chtěl v této chvíli nechat zatím pro sebe. Je ve stadiu testování, ale pevně věřím, že se nám ho do letošního podzimu, pokud ne dříve, podaří uvést na trh.

Děkuji Vám za rozhovor.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články