Quantcast

Na všech trzích vidíme zájem o placenou TV a HD, říká M7 Group

| Tisk

logo Koncem roku 2012 se česko-slovenské satelitní platformy Skylink a CS Link staly členy lucemburské mediální skupiny M7 Group. Závěrem roku došlo k fúzi původních společností M7 a M77 Group, nástupnickou firmou se stala zmíněná M7 Group. Kdy vůbec vznikla placená televize provozovaná společností M7 Group a jaké má další plány? Na tyto a další otázky webu parabola.cz odpovídal Hans Troelstra, provozní ředitel M7 Group S.A.

Parabola.cz: Můžete našim čtenářům představit jednotlivé platformy M7 Group? Můžete u každé uvést nejvýznamnější okamžiky platformy?

Hans Troelstra, M7 Group: V roce 1996 byla v Nizozemí spuštěna platforma Multichoice. V roce 2004 kupuje skupina Airbridge od Vivendi platformu CanalDigitaal. Ta úspěšně roste a v roce 2006 spouštíme platformu TV Vlaanderen určenou pro vlámské obyvatele Belgie. V roce 2008 spouštíme TeleSat pro francouzsky mluvící zákazníky. V roce 2009 se naše společnost přestěhovala do Lucembruska, aby se připravila na další expanzi. V roce 2010 jsme spustili platformu Austriasat pro rakouské diváky.

Společnost M7 Group na konci roku 2012 ukončila provoz systému podmíněného přístupu Irdeto. Na druhou stranu v Česku a na Slovensku systém Irdeto zavádí. Není to tak trochu zvláštní?

Rozhodnutí o systému podmíněného přístupu byla u obou společností učiněna v minulosti. Systém Nagra byl zaveden již v době, kdy byl CanalDigitaal součástí francouzské skupiny Canal+, tedy v roce 1997.

Abonentům poskytujete set top boxy pod značkou M7. Kdo set top boxy pro M7 Group vyrábí a jaké mají přijímače vybavení?

Přijímače vyrábí Pace a Hyundai. Jedná se o dekodéry s funkcí PVR ready a easy EPG. Nejsou vybaveny hard diskem, ale ten může být připojen přes USB.

M77 Group je aktivní na českém a slovenském trhu přes 1,5 roku (rozhovor vznikal před fúzí společností - pozn. redakce). Můžete porovnat přístup a chování českých a slovenských zákazníků s klienty v oblasti Beneluxu?

Zejména v Nizozemí je rozšířeno rekreační využití satelitní televize mnohem více než na českém a slovenském trhu. Na všech trzích vidíme významný růst zájmu o placenou nabídku a HD programy.

Na českém a slovenském trhu se postupně prosazuje placená televize, která získává více zákazníků. Pomohlo k tomu rozvoj satelitní televize. Jaký podíl na trhu má satelitní televize v Nizozemí?

Podle statistických reportů je penetrace satelitního příjmu v Nizozemí na úrovni 10%.

Pozorujete změnu chování spotřebitelů při objednávání pay-tv během krize?

Změny chování jsme nezaznamenali, částky utracené za televizi nejsou vysoké a poptávka po nich je vysoká. Dopady krize se zřejmě nejprve projevují u dražších položek s menší poptávkou.

Skylink a CS Link na českém a slovenském trhu poskytují některé zajímavé produkty - a la carte, Flexi 7, možnost objednání balíčku programů bez nutnosti objednání základního souboru programů. Přinesete některou službu z českého a slovenského trhu i v jiných krajinách kde působíte?

Věříme, že se jedná o silné produkty a budou-li úspěšné, chtěli bychom se v rámci skupiny z jejich úspěchu poučit. Zatím však žádná rozhodnutí v tomto ohledu nebyla učiněna.

Mohou se čeští a slovenští zákazníci dočkat některé ze služeb, které poskytujete v jiných zemích?

Máme ambici na dalších trzích v budoucnu nabízet i služby triple play, které zatím nabízíme jen v Nizozemí a připravujeme jejich start v TV Vlaanderen.

Platformy Canal Digitaal a TV Vlaanderen původně působily jen na pozici 19,2E. Další kapacitu si společnost M7 Group objednala na nové pozici 23,5E, kde působí CS Link a Skylink. Jak zákazníci přijali Vaši výzvu rozšířit si satelitní komplet o další pozici?



Našim zákazníkům nabízíme nové programy na 23,5°E a díky duo LNB je jejich získání relativně jednoduché a hodnota nových programů vysoká. Zákazníci, kteří si chtějí připlatit za nové programy si snadno najdou k duo LNB cestu.

Máte v plánu ukončit poskytování programů z pozice 19,2°E a rozšiřovat svoje aktivity jen na 23,5°E?

Prozatím to vypadá, že zachováme obě pozice.

Děkuji Vám za rozhovor.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články