Někteří diváci Skylink zaznamenali problémy s dekódováním programů
| Martin Vyleťal | tiskV těchto dnech zaznamenali někteří zákazníci satelitní platformy Skylink problémy s dekódováním programů. Zvýšený počet reklamací na příjem zakódovaných programů potvrdil i samotný provozovatel služby.
"Zvedl se počet e-mailů, proto jsme dnes dopoledne analyzovali jejich obsah
," říká webu parabola.cz Jaromír Glisník, předseda představenstva společnosti M77 Group, která službu Skylink provozuje. "Z náhodně vybrané tisícovky e-mailů z posledních 4 dnů se cca 900 týkalo technické oblasti („přestalo mi to fungovat“)
," tvrdí.
Problémem s dekódování programů mohl zpozorovat divák bez rozdílu přijímače - tedy včetně s tzv. certifikací Skylink READY. Těchto reklamací je ale minimum a většinou se jedná o případy, kdy se divák vrátí z dovolené a karta nemá aktuální oprávnění.
Většinu problémů s dekódováním způsobují tzv. necertifikované přístroje. "Z velké části se zřejmě jedná o případy, kdy je nebo byl v minulosti zapnut EMM bloker
," popisuje Jaromír Glisník. "Systém Irdeto posílá občas na kartu softwarové patche, které kartu upgradují a připravují na další bezpečnostní kroky
," vysvětluje.
"Pokud měl někdo v minulosti v době zaslání takovéhoto patche zapnut bloker, jeho karta nebyla včas upgradována a v okamžiku jakékoli změny, která patch vyžaduje, má problémy
," říká.
Co má pak divák dělat? "Pak nezbývá, než čekat dlouhé hodiny, než softwarový patch znovu dorazí. V datovém toku totiž patch cykluje zpočátku velmi často, po pár týdnech se dostává do cyklu delšího s nízkou prioritou
," popsal Jaromír Glisník.
Potíže s dekódováním způsobují i přijímače s tzv. uničtečkou. "Dalším častým problémem je nekorektní propouštění EMM instrukcí u některých uničteček. Dochází k tomu, že uničtečka instrukci ignoruje a čeká na další cyklus. To se může opakovat několikrát. Může to souviset s počtem instrukcí v datovém toku. Díky výměnám roste počet karet Irdeto po statisících. Přijímač musí instrukce správně filtrovat, jinak se může dostat při rostoucím počtu instrukcí EMM v datovém toku do potíží. K tomu jistě dochází. Proto ta hodinová čekání u některých uničteček
," říká člen M77 Group Jaromír Glisník.
M77 Group se snaží systém upravovat tak, aby problémy s dekódováním minimalizoval. "Samozřejmě nám vadí, když jsou naši zákazníci bez signálu, bez ohledu na to, jaký přijímač doma mají
," říká.
"Cyklování klíčů a zasílání patchů na karty jsou standardní funkcionality a nemůžeme se jich vzdát. Systém zkrátka předpokládá, že přijímač je správně navržený a zapnutý nebo ve standby režimu
," tvrdí Jaromír Glisník.
"Pokud je karta v šuplíku nebo za blokerem, nutně musí nastat problémy
," dodal.