Quantcast

dTest: Skylink a CS Link klamou spotřebitele

| Tisk

Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala obrovský nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link . Jedním z důvodů je slíbená záruka doživotního bezplatného užívání služby. Některým klientům již přišlo oznámení o zavedení tzv. servisního poplatku ve výši 29 Kč měsíčně platného od 1.9.2012.

logo Řada zákazníků je navíc nucena i k výměně starého typu karty CryptoWorks za kartu Skylink Výměna za částku 600,- Kč.

Podle zjištění časopisu dTest se na stránkách platformy Skylink uvádí, že služby poskytuje bezplatně. V podrobných podmínkách zjistil, že vyžaduje zaplacení zmíněného servisního poplatku. Sám operátor satelitní služby se hájí tím, že poskytovaný příjem skutečně zpoplatněn není a servisní poplatek bude pokrývat náklady jak administrativní, tak i technické.

logo "S takovým vysvětlením ovšem zásadně nesouhlasíme. Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnovat žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 Kč měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb," konstatuje časopis dTest.



"Postup společnosti jsme vyhodnotili jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, a proto jsme podali podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení," uvádí ve svém stanovisku časopis dTest.

Satelitní platformy CS Link a Skylink od konce září loňského roku provozuje lucemburská mediální skupina M77 Group, která má na českém satelitním trhu zhruba 85 procentní podíl. "Vzhledem k tomuto tržnímu podílu společnosti se tedy domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu. Proto jsme též podali podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," dodává dTest.

redakce





Reklama




Vybrané články